Sportlov

 
 
Sportlovsvecka. Jag sportar ju för jämnan, framför TV:n, men nu börjar det vara lugnt med sport. Hockeyn går ju mot slutspel med flaggan i topp för SAIK. Dom leder ju ligan överlägset. Starka pojkar!
 
Har börjat dagen med en dusch och kaffe. Två skivor Wasa toast med marmelad kände jag för. Omläggning idag då Linda kommer. Tur är väl det då bandagen håller på att ramla av. Helgens tvätt är torr och inplockad i skåpen.  Undrar vad dagen har för överraskningar. Vädret är som vanligt mulet och tråkigt. Varning lokalt för snö. Bläh!!!! I alla fall är det inte kallt, ca nollgradigt.
 
Emmerdale ska jag nog se idag. I kväll blir det trean och talang och Hasserhoff. Roligt att se att Aschberg har tinat upp och slutat vara en surgubbe. Det här gänget ser ut att ha roligt och verkar skita i vad som är fint att tycka. Det är väl så underhållning ska vara.
 
Återkommer till kylan. Jag trivs bra i min lägenhet men det är så golvkallt. Väntar bara att fötterna ska frysa till is. Jag bor ju längst ner i huset och det är ingen källare. När jag bodde i Älvsbyn hade jag  golvvärme och hela kroppen var varm. Längtar efter värme. Nu för tiden är jag kall som en isglass. Även på sommaren är det kallt här inne. Hm!
 
Nu ska jag sticka en stund. Ha en bra dag och hej!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0