Sommartid men kallt

 
Hade trevligt igår tillsammans med Alec Hedblad. Den snälla killen cyklade två vändor till sophuset. Nödvändigt var det. Till lunch gjorde vi parisare och till middag kycklingklubbor med pommes frites och bearnaisesås. Isabel kom från jobbet och åt med oss. Sen fick mina ögonbryn lite färg. Bara lite.
 
Kvällen blev ensam med Lasse Croner  i TV:n. Sen såg jag ett nytt avsnitt av Selfridge. En sekelskiftesskildring från England. I min stil naturligtvis. Innan jag gick och la mig ställde jag fram väckarklockan en timme. Idag börjar sommartid. Ute är det lite halvsoligt och det ser inte så sommarlikt ut. Enligt min svåger i Stockholm har dom mer sommar där.
 
Kan bli förbannad på den bilist som har tagit min gräsmatta till vändplats till sin bil. Undrar hur gräsmattan blir av detta körande? Han verkar ju inte vara den bästa chauffören direkt. Och varför inte bara köra utan att vända. Det går ju att köra runt. Är ju det enklaste. En del är dum i huvudet.
 
Tror ni det blev nån strykning och städning av garderob igår? Icke sa Nicke. Ska sluta planera min dag. Det blir ju aldrig som jag tänkt. Men klockan tolv idag ser jag reprisen på Rötter-nästa generation. Det kan jag lova. Och ikväll Mästarnas mästare.
 
Imorgon kväll startar semifinalerna i hockey. SAIK möter Linköping. Nervöst. Håller tummarna för pojkarna!!!!!!!Kul med vinst. Jocke Lindström fick ju guldhjälmen. Toppen!
 
 
Ha nu en bra dag. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0