Knall och fall

Uppe vid sju och tar medicin. Gör nyponsoppa som får kallna till frukosten. Matte sover på soffan. Han jobbade till fyra så han är säkert trött. För att inte väcka honom sätter jag mig vid datorn och ser nattens skörd på FB. Spelar lite spel också.
 
Solen är framme men det ser inte att vara varmt. Men bara det att solen visar sig är hopp om livet. Mina reumatiska fötter värker. Så att jag förstår att jag lever men ändå inte har  hälsan. Egentligen kan det inte vara svårt att bli gammal. Om man får vara frisk. Som min far som aldrig var sjuk i alla fall inte sjukskriven. En dag i hans ålderdom gick han ut för att starta bilen. Där dog han bara så där. Knall och fall!  Om man nu jämför med modern som plågades i åratal innan hon fick somna in. Jag kommer nog att tillhöra den plågade sorten. Inget knall och fall för mig inte.
 
SAIK vann igår efter mycket om och men över HV. 3-1 till gossarna från Skellefteå. Från början gick det trögt och man såg att dom inte spelat på länge. Som tur är vände det. Men nog får dom lägga på ett kol i fortsättningen. I dag är det sista tävlingen i värlscupen för skidlandslaget. I Falun slutar dom med 10 km damer och 15 km herrar. Blir nog ingen vinst för damerna men herrarna kör med öppna kort. Daniel Rickardsson verkar vara på hugget.
 
Nu tror jag att kaffetarmen säger ifrån. Blir att göra en panna och en limpmacka till detta. Eller kanske en Brandt skorpa med räkost. Eller både ock. Sugen om än inte hungrig. Nu ska ni ha det så bra. Hej då!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0