Hästsort utrotas

 
 Höga molnslöjor på himlen och fem grader. Solen förgyller dagen och det verkar lovande för ett fint väder.  Så underbart att leva såna här dagar. Matte kom just för att äta frukost. Det blev kräm och mjölk, fint för magen.ko Själv åt jag en limpmacka med hushållsost på. Och kaffe naturligtvis.
 
Hör och häpna nu är det risk för att den nordsvenska hästen kommer att utrotas. Det föds bara 200 föl per år och det är inte tillräckligt. Annars är det ju en bra häst att köra med, både i skogen och på bana. Jag skulle gärna ha en om jag kunde. Kommer ihåg Emil i Lönneberga och hans Lukas. 
                                                       
 
 Ska jag ta mig ut idag. Kanske på eftermiddagen. Bara söka igen solglasögonen och ta med mig i rulatorn, så jag kan sätta mig var som helst och sola. Min svåger Bengt ringde nyss från Skarpnäck. Där hade dom varnat för dåligt väder. I  detta lilla land vi bor i, kan det vara stor skillnad vad det gäller väder och vind.
 
Våffeldag är det. Får se om jag ids göra våfflor idag. Hade tänkt mig palt men får se hur det blir. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. På TV igår såg jag en bagare som gjorde våfflor. Han serverade dom med löjrom och gräddfil. Såg gott ut men jag föredrar nog sylt och grädde.
 
Nu ska jag starta en maskin med tvätt. Har en obehaglig doft i mitt duschrum. Kommer kanske från golvbrunnen. Den går ju inte att rensa som jag är van vid. Kanske jag måste köpa nåt skarpt att slå dit. Finns väl nåt som rensar bort  skit.
 
Ha en bra dag och hej då!              

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0