Sveriges mästerkock

Än så länge är det inte så farligt med rinnsnuvan. Kan bli värre på eftermiddagen. Tårna värker efter omläggningen. Hon som la om heter Gun Britt, en trevlig dam men ack så hårdhänt. Nu är det gjort i alla fall och ska göras i morgon igen. Får väl se hur det blir med den saken. Matte kom igår kväll och har sovit här. Snart kommer han hit och äter tidig lunch.
 
På TV igår såg vi mästerkocken. Man får verkligen skratta hur en del lagar mat. Dom ska ju kora Sveriges bästa matlagare bland amatörer. En kvinna hade använt pulversås och jag trodde domarna eller juryn skulle smälla av. Kan förstå detta. Men hon såg helt oförstående ut. Hahaha!!!!!!
 
Tog fram köttfärs ur frysen igår. Nu återstår det att bestämma vad jag gör med denna färs. Biffar eller vad? Med löksås (ej pulver). Mig gör det samma. Läser i boken om bergen som svarar. Kan bli bra.  Det har kommit lite snö och är nån minusgrad.  Ska bli kallare sa dom på radion.
 
Ha det gott mina vänner. Ciao!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0