Knappast hungrig

Fortsatt kallt men jag håller mig inne. Sov till nio pga att jag hade sagt upp pådragning av strumpor denna morgon. Detta får att jag ska se om jag får mindre värk i mina tossingar idag. Än så länge känns det bra utan strumpor. La mig vid tiotiden och det var skönt att få knoppa tidigt. Tänk er att jag har blivit kvällstrött efter att ha varit nattupp förut. Åldern tar ut sin rätt eller va?
 
Ska kolla mina garn för att se om jag kan börja med mina sockor. Tänker köpa garn i morgon men har för mig att jag ska ha lite garn i korgen som jag kan börja med. Ser också skidor från SM-veckan. Ikväll blir det TV också bl a Tsarens kurir och Lace. Jag gillar Guld kanalen. Gamla serier i min smak. Och jag såg aldrig dessa program när dom var aktuella. Hade annat att göra då.
 
Dags att samla ihop månadens räkningar. Och dom är som sagt många som vanligt denna januari månad. Hua!  Och pga hemtjänsten och larmet är dom mer än vanligt. Allt jag får dra ner på är maten. Banta mera. Blir mycket soppa och sallad här framöver. Idag blir det corn flakes till lunch och ärtsoppa till middag. Får väl kolla på facebook bilder från den rike mannens bord och känna smaklökarna, som hur det är att äta detta. Eller kolla ett matprogram på TV. Smaskens med en köttbit och  byta ut potatissoppan mot det.
 
Har satt igång en tvättmaskin med Mattes jobbarkläder. Han ska väl ha dom i morgon. Hoppas Isabel kommer och klipper mig idag efter Alecs dans. Jag ser för taskig ut i håret.
 
Årets köldrekord är 47 grader i Karesuando i dag. Det ligger ju i norra norrbotten utanför Kiruna tror jag. Tur jag inte är där och fryser. Ha nu en bra söndag och kura ihop er under filten. Ciao!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0