Julen borta

Nu har kylan tagit sig tid att komma hit. Åtminstonde till Norrbotten. Hörde att en del björnar lämnat sitt ide i början på veckan. Ja tänk vad vi människor ställer till det i naturen. Eller ska jag säga att vi ställer till det för naturen. Hoppas att nalle har gått tillbaka till sitt bo. Vi får sjunga "Björnen sover" tyst och försiktigt så att han somnar om. En del bryr sig inte.
 
Nu har jag helt tagit bort julen. Kan tycka att det är skönt fast jag har tagit fram så lite av den varan.
 
Nu hörde jag på radion idag att samerna ska ha hjälp med att bekosta renarnas utfordring. Staten ska betala. Pga att det blivit så isigt och att inte renarna kommer åt laven. Har aldrig hört att bönderna får sån hjälp. Och i alla fall tycker jag att det får bli samernas egna regering som dom får be om hjälp hos. Dom har ju en sån och en egen skola, dagis mm. När dom nu vill vara ett eget folk och inte räknas som svenskar tycker jag att dom får ta hand om sina renar också. Men dom låter väl dom stackars renarna svälta ihjäl istället. Ni får tycka vad ni vill om detta. Men mina öron har varit öppna i all tid. Och man har hört ett och annat.
 
Nu är det dags att släcka lampan och önska god natt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0