Torsk med räksås

 
 
 
Snön ligger kvar fortfarande. Det ser halkigt ut. Tur att jag har tvättmaskin så att jag slipper gå ut. Kör en maskin med Mattes tvätt, kulört. Har druckit kaffe och ätit en ostfralla. Tagit fram torsk ur frysen. Tänkte koka den med räkor. Blir fint för Mattes mage. Han ska ju göra magundersökning i morgon.
 
Alltså är det så att Matte kommer idag. På fredag jobbar han. I morgon är det städdag för mig.Och det behövs verkligen. Fastän jag är ensam blir det skräpigt. Eller det kanske är därför.
 
På radion pratar dom om vinterkräksjukan. Det vill jag inte ha. Tror inte att jag har haft det nån gång. Hemskt! Sjukvården är inte som det har varit. Ta nu mina tår. Är det nån som bryr sig. Den tid som jag låg inlagd i Sunderbyn var det ingen som ens tittade på mina tår. Nu ska hemsjukvården bry sig. Men varför då? Det händer ju ingenting med tårna ändå. Och nån fotvård kommer jag inte till. Hur var det med diabetesen? Har jag diabetes eller inte? Fick aldrig nån klarhet i det i Sunderbyn. Bläh!
 
Tar nu en mandarin för att trösta mig. Ha en bra dag. Hej då!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0