Sovit gott

 
Inatt har jag verkligen haft hjälp av mina värktabletter. Har sovit så bra. Skönt för kroppen att få vila ordentligt. Och nu är det ny vecka och mindre än en månad till jul. Har klart med det mesta i klappväg. Är bara Mattes klapp som jag inte vet vad jag ska ge honom. Det ger  sig väl.
 
Termometern visar på -3 grader. Det verkar vara varannansdags väder. Växlar mellan kallt och varmt. Nån mer snö har det inte kommit. Så det är bara nån centimeter på backen. För mig är det bara bra om det inte snöar. Om man nu tänker att jag ska ta mig ut och gå eller nåt sånt, är det bra om jag slipper bära kavaljeren (rullatorn).
 
Idag ska jag äta korv med spenatstuvning och potatis. Har längtat efter spenat länge och idag ska det bli. Till frukost åt jag polarknäcke med skinka på och kaffe. Polarknäcke är nästan lika gott som leksandsknäcke och smular inte lika mycket.
 
Det har blivit lite av en favorit till mig. Idag blir det stickning och Emmerdale efter Postkodlingo. Men nu spelar jag en mahjong. Ser hur det blåser i mina rabatter bland vissnande blommor. Oh vad jag längtar efter våren och grönskan. En dryg månad tills det vänder igen.
 
Nu önskar jag er en fin dag så hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0