Snögubben på plats

I morse hade Matte farit hem och nu är han ledig till tisdag. Strumppådragerskan var inte så varlig kan jag säga. Fick så ont i tårna så jag ville gråta ( eller skrika). Ska det vara så fasligt att få på sig strumpor på morgonen? Till slut blir det väl så att jag inte vill stiga upp ur sängen på hela dagen. Då behöver jag ju inte ha på mig dessa strumpor.
 
Det blir rester både till lunch och middag. Makaroner och bacon till lunch och karré med potatis till middag. En apelsin till efterätt. Har tvättat en maskin vittvätt och hängt upp i hallen. Jag har ju en sån rymlig hall att tvätten kan hänga där på en ställning.
 
Ute är det några grader kallt och lite molnigt. Har fått ut snögubben med smålampor på uteplatsen.Så nu lyser det så mysigt i hörnet där ute.
 
Ska snart ta fram stickningen och sätta mig vid TV. Ska se reprisen av "De fattiga och de rika" klockan tolv. På Guld-kanalen. Ha en bra dag hörni! Ciao!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0