Snö

Så kom då snön. Ser slaskigt ut på backen. Mina leder talar om att det gör ont överallt. Inte roligt men vem säger att det ska vara kul. Potatislimpa med kokt skinka på och till det en kaffekopp.Två panodil är det ända jag kan hjälpa till mot smärtan. Tröstar mig med att det finns andra som har det värre. Eller!
 
Igår kom en syster Helena och kollade på min vänstra stortå. Fick ett plåster på denna ? om nu det skulle hjälpa. Plåstret ska bytas i morgon bitti. Hm!
 
Har bestämt vaccinationsdag med Isabel. Det ska bli nästa torsdag mellan 13 och 15. Denna dag är Isabel ledig.
 
Idag värmer jag upp en burk gulaschsoppa. Enkelt och smärtfritt. Tar fram köttfärs till i morgon. Steker den med lök och kokar potatis till detta. I morgon alltså. Serverar detta till saltgurka.  Jättegott ska detta bli.
 
Snart blir det ett mahjongspel. Sen lingo på TV och efter det Emmerdale. Nu ringer mobilen som är på laddning och jag hinner inte svara. Ha en bra dag mina vänner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0