Regn

Ibland lyckas jag göra gott kaffe. Som idag t ex. Till kaffet två lingongrova med goudaost på. Har sovit bra i natt. Jag är så glad för alla timmar av sömn jag kan få. Tack! Hade en trevlig dag med Alec igår. Konstigt nog satt han inte en endaste minut vid datorn. Han gjorde en mjuk chokladkaka med bara lite hjälp av mig. Sen var vi ute en stund. Jag satt på en stol och Alec gjorde konster med en fotboll som jag poängsatte.
 
Matade en igelkott med gurka. Hur underbart var det inte då igelkotten kom nerför backen från skogsdungen, sökandes efter mat. Idag ska hen få köttfärssås. Till middag gjorde vi spagetti och köttfärssås. Isabel kom från jobbet och åt med oss. Sen gjorde vi en matlåda som hon tar till jobbet idag.
 
Såg en stund matchen Sverige-Kanada. Som Kanada vann med 3-0. Hur dåliga är svenskarna egentligen? Jag slog av TV och gick och la mig istället.
 
Idag ska jag tvätta i min fina maskin. Spännade blir det med all elektronik. Ska hämta in torkställningen från förrådet. Sen ska jag kolla på nätet om glassmaskiner. Hade tänkt köpa en till Alec när han fyller år. Han önskar sig en. Det blir nog inget sparande för mig denna månad. För många som fyller år. Helena fyllde den fjärde. Pernilla och Oscar och Alec fyller också. Pernillas har jag köpt redan. Oscar får en slant och Alec alltså en glassmaskin. Bra så!
 
Ute regnar det. Usch! Bara fem grader. I södra landet är det visst sommar. Lyckost dom som är där. Jag är lyckost om jag inte har värk. Snart ska jag sätta på TV och se Emmerdale. Ha en bra fredag!!!!!
 
                                                    Hej då!

Kommentarer
Postat av: Margareta Bäcklin

Hej och lycka till med din tvättmaskin. Oj va trevligt med igelkotten, lite avundsjuk faktiskt. Många år sedan vi sån nån här på Åsen, men jag ger inte upp hoppet. Ha det bra!
Hälsar M.

2013-05-10 @ 10:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0