Nattmörkret försvinner

En ny strålande morgon med en skir grönska. Så vackert det är med detta fina ljus. Inget nattligt mörker längre och snart är det ljust dygnet runt. Igelkottarna låter sig väl smaka av kattmaten. Man riktigt ser hur dom njuter och inte är det som om dom inte vill dela med sig till sina kompisar. Tvärtom. Jag är glad för att jag kan göra nåt för mina vänner.
 
Jag njuter också av mina blommor. Ska be Isabel att köpa en vattenkanna på Rusta. Behöver en med stril. Den lilla kannan jag har nu är inte bra. Det blir bara en tjock stråle, om ni förstår vad jag menar. En kanna på Rusta kostar bara 49,90.
 
Idag kommer mina matvaror jag beställde igår. Få se hur det blev för jag var så stressad när jag beställde. Sen blir det Emmerdale och Holby City. En stunds sittande i solen och bara njuta är inte fel heller. Får se om jag orkar fara till Storheden och köpa glassmaskinen. Men det blir nog inte idag.
 
Alec längtar tills han kan göra egen glass. Han pratar mycket om vilken glass han ska göra. Blir nog mycket med jordgubbar i, förstår jag.
 
Själv kanske jag ska köra min egen maskin idag. Nämligen tvättmaskinen. Bra torkväder ute och nu har jag ju satt ut torkställningen. Har nu tagit min sista antibiotikatablett. Nu är det spännande och se vilken vändning mina tårsår ska ta. Det verkar ju aldrig bli bra och ingen inom sjukvården vet hur man ska göra. Man tror inte att det är sant.
 
Ja så ska jag väl sluta för idag. Har väl annat att göra än att skriva. Hör av mig i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0