Mors dag

Solig morgon och idag vill jag skicka en hälsning till alla mödrar på mors dag. Jag brukar inte fira denna dag med stort kalas, men jag brukar tänka på min mamma med extra värme. Saknaden är stor när jag tänker på mina föräldrar. Undrar om mina barn kommer att sakna mig nåt sen när jag är borta.
 
Matte ska visst komma idag och Alec fyller åtta. Tyckte inte det var länge sedan han föddes. Och nu går han i skolan. I veckan kommer glassmaskinen han ska få. Ska det bli nån glass gjord kan man undra? Han är ju ganska händig i köket, så det blir nog bra.
 
Har tagit fram en fläskfilé som jag ska göra till middag. Till det blir det stekt potatis och bearnaisesås. Kommer Matte före lunch steker jag en hamburgare med ett stekt ägg och sallad.
 
Elitloppsöndag är det idag. Får komma ihåg att kolla på TV det loppet. Skulle gärna vilja vara där i festligheten. Men det kan jag glömma. Tur att TV finns som bevakar det hela.
 
Önskar er en fin dag i kära nära sällskap. Kram till er!
                                                                                    
     Alec vid Hagelvägen 8                        


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig mamma! <3

2013-05-26 @ 10:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0