Matgäster

 
Jag blir bara tidigare och tidigare att skriva bloggen. Klockan har nu passerat sju och jag har kokat några ägg till frukosten. Matte sover på min soffa och jag smyger omkring för att inte väcka honom. Jag var upp vid tretiden och var i köket för att ta några värktabletter. Då tittade jag ut genom fönstret och döm om min förvåning, då såg jag en igelkott och den hoppande skatan äta från samma fat av de matrester jag satt ut före sänggåendet. Så mysigt det såg ut. Nöjda tror jag dom var.
 
Solen är på gång nu. Det blir ju inte mörkt den här tiden. Men midnattssolen är bara kring Kirunatrakten ännu. Men nog är det skönt med ljuset. Förstår bara inte varför gatljusen är tända på natten. Helt onödigt!
 
Har gjort en handlingslista som jag ska ringa in senare men före ett. Nu ska jag brygga kaffe och sen kan jag väcka Matte. Han gör gröt till frukost men jag håller mig till kaffe med en äggmacka.
 
Ha en bra tisdag och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0