Jag fryser

Ännu en regnig natt men nu håller det på att klarna upp. Men var är värmen? Satte ut mosad potatis och fläskkorv igår kväll till igelkotten (arna) men inget är rört av denna mat. Kanske på grund av regnet och att dom inte ville ut på blött äventyr. Idag kommer kattmaten så då får vi hoppas på uppehåll. Jag vet att dom gillar kattmat och jag beställde portionspåsar.
 
Isabel kom ju igår kväll och la om mina tår. Men i morse såg jag att stortån var naken. Betydde att tån hade haft striptease i natt. Hoppas att Isabel kan komma innan hon far till jobbet, så tån får bandage. Jag har skickat ett meddelande via FB.
 
Satt framför TV och småsov samtidigt med Eurovisionens första deltävling. Det var inget spännande att se på TV igår kväll. Mot alla odds var flyttat till annan dag pga Euromello. Typiskt och på fyran var det hockey hela dan. Sverige spelade mot Danmark. Tror Sverige höll på att åka på stryk, men klarade sig till slut. Men nästa match blir det nog slut för våra pojkar när dom möter Kanada. Jag sa ju att dom skulle ha låtit SAIK spela i VM. Dom har ju i alla fall farten uppe i spelet. Svenska laget är ju så sakteliga. Verkar som om dom annonserar före skott. Bläh! Jag orkar inte se detta spektakel.
 
Idag får jag mina matvaror. Ska då koka köttsoppa. Det blir efter Emmerdale. Sitter med mammas sjal över mina axlar och småfryser. Undrar om dom har stängt av värmen nu? Mammas sjal är av ylle i gammelrosa färg. Den är så värmande och skön.
 
Önskar er en fin solig dag.Hej då!
 
                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0