Aj, aj. aj.......................

Har haft en hemsk natt. Detta pga att min stortå klädde av sig bandaget och känns bara ont. Nu börjar jag undra vad jag har gjort för ont i detta livet, som ska plågas så. Hur länge ska jag stå ut? Skulle vilja vara liten igen och krypa ihop i mammas knä och få tröst i min ynkedom. Men det går ju inte.
 
Den 8 maj och min mammas dödsdag. Trettio år sen mamma dog. En sorgens dag men för mamma en befrielsens dag, då hon slapp all värk. Lilla mamma!
 
Igår kväll kom dom med tvättmaskinen så nu står den där, installerad och färdig att använda. Men jag känner ingen glädje idag pga värken. Men det kommer väl. Solen är framme och hör och häpna-- snön är borta på uteplatsen. Nu är det bara att vänta på att det ska grönska. Min granne i 10:an, hans gräsmatta är skirgrön medan min är grå. Matade min hoppande skata igår med korv och potatis. Väntar på att igelkottarna ska visa sig. Måste köpa lite frukt och kattmat till dom. Få se när jag ska städa ute och ställa ut möblerna. Men först måste värken försvinna.
 
Såg "Mot alla odds" igår kväll. Det dom gör skulle jag aldrig klara av. Inte nu, men då jag var yngre skulle det nog gå. Vad gjorde dom då igår. Besteg en vulkan. Klättrade upp, jag tror det var 1600 meter ungefär. Först var det gräs men sista biten var det lavasten. Tänk vad mycket tok folk hittar på.
 
På förmiddagen kommer Samhall med mina matvaror. Skönt att spara några steg för mina tår. I kväll hockey mellan Sverige och Norge. SAIK :s Jimmy Eriksson fick guldpucken igår. Betyder att han är elitseriens värdefullaste spelare. Bra så!
 
Nu lägger jag ner för idag. Har svårt att koncentrera mig på grund av värken. Ha en fin dag och hej då!
 
                                   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0