Vasaloppssöndag

Igår blev det ingen blogg för mig. Tyckte jag ville vara sällskaplig med Matte när jag nu hade honom här. Han for ju med bussen vid tvåtiden till Skellefteå för att hälsa på storebror. Och sen när han farit såg jag tjejernas tremil. Vilade en stund, stickade färdigt Rasmus sockor och sen såg jag TV, bl a Mr Selfridge.
 
Tjejernas tremil vanns av (gissa) Björgen. Anna Haag, in favoriit kom sexa. SAIK fick en poäng mot Frölunda. Just nu körs vasaloppet som jag hör på radion. Blir det en norrman som vinner undrar jag om jag inte skiter i skidlopp i framtiden. Femmilen körs idag i VM. Är väl sista grenen för denna gång. I Göteborg är det inomhus EM i friidrott och igår fick Sverige en guldmedalj i damernas 1500 meter och en brons i damernas längdhopp. Däremot blev det ingen final i herrarnas stav samt i damernas stav. Chans på medalj idag har vi i damernas höjd och herrarnas längdhopp. Får se hur det blir.
 
Kylen är jättetom. Skulle behöva handla. Men vet inte om jag kan ha på mig skor. I fredags fick Matte hämta tvätten då jag hade så ont i foten. Varje steg var  som en knivsmärta. Sen är det svårt för mig att duscha utan duschstrumpa.  Får se om jag kan bita ihop fram emot kvällen och fara på affären. Annars blir det i morgon. Jag svälter inte ihjäl. Har mycket fett att leva på. Måste i alla fall göra en handlingslista. Det gäller att inte glömma nåt.
 
Eliten närmar sig nu Evertsberg. Enligt reportern så är det två norrmän i täten bland herrarna. Och bland tjejerna är det en norska. Hm! Men det är ju långt kvar.
                                                    
                                                       

 Vi hörs i morgon mina vänner. Hej då!
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0