Vara en god granne

Solen har varit framme en stund men dom varnar för snö. Precis som om det inte är nog med snö. Men inget man kan göra nåt åt. Före åtta ringde det på min dörr och utanför stog en granne och bad mig ringa vårdcentralen. Hon hade svårt för att andas. Nu är det ju så att man kan inte längre bara ringa så där till VC. Man får vänta på att dom kan ringa upp och ibland kan dom inte det förrän dagen efter. Jag provade 1177 och det var samma där. Då blev det så att jag var tvungen ringa 112. Och nu har ambulansen åkt med henne härifrån. Hoppas det blir ett bra slut.
 
Idag ska jag tvätta (äntligen) klockan ett. Sen stickar jag färdigt Alecs sockar. Annars är väl allt som vanligt idag. Blir nog en TV-kväll med Molanders osv. Får se om Jocke hittar hit nåt i veckan. Han är på nån slags kurs i Sunderbyn tror jag.
 
Ha en bra dag ni snälla. Hej då!
                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0