Till doktorn

 
Nu är det ändrat vad som skulle vara idag. Isabel skulle ringa VC men igår ringde Åsa från VC och hon gav mig en tid till Doktorn i dag klockan 11. För att han ska kolla mina stackars tår. Isabel som skulle ha en ledig dag idag är tvungen att inventera, så jag får ta mig till VC ensam. Skulle velat ha henne med mig som mina öron och ögon. Nu får det bli som det blir.
 
Regnar idag. Sommaren som kom av sig kan man säga. I alla fall städade jag igår och tvättade köksmattan. Och nu har jag gjort en varulista som jag snart ska ringa in till Samhall. Bl a grejer till en pasta och gorgonzolasås. Matte ska ju komma på fredag och har denna maträtt på sin önskelista. Vi ska äta fisk också nån dag.
 
Igår såg jag en gammal repris av "Vad blir det gör mat?" med Per Moberg. Han lagade rotmos och fläsklägg och till förrätt en toast med böcklingsallad. Jag blev så sugen på rotmos så jag tror jag ska laga det nån dag. Min pappa älskade böckling minns jag. Han hade en rök i trädgården där han gjorde det ibland. Åt sen böcklingen på limpa med finhackad rödlök. Mumma!!
 
Håll nu tummarna för mitt läkarbesök idag. Och nån bot för mina tår. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0