Lördag lik lördag

Inga dagar är så lika varandra för mig som lördagar. Varje lördag börjar samma. Gör kaffe och macka, tar medicin och lyssnar på Ring så spelar vi, samtidigt som ja spelar mahjong eller andra spel. Flyttar vid tio uppmärksamheten  till melodikrysset fram till elva. Sen är det tid för lunch. Undrar vad  jag ska göra för nåt. Idag två grillkorvar med bröd och senap, Till efterrätt en bit vattenmelon.
 
Sen går dagen sin gilla gång fram till middag. Blir kanske torskrygg med potatis och sallad. Inte spikat och klart ännu. Igår for jag som planerat till Storheden och köpte två pocket samt tre liter jordgubbar. Och lite annat skit. Tre trisslotter köpte jag också varav en utföll med vinst på trettio kronor. Nästan så att man svimmar.
 
Blir att läsa på eftermiddagen. Dagen är ännu solig men har hört att det ska bli sämre väder senare. Läsväder! Läser nu Mari Jungstedts Den sista akten. En deckare som utspelar sig på Gotland.
 
Ikväll ser jag först Land girls på tvåan och sen Banks på ettan. Nu blir det en dusch innan korvlunchen.  Ha en bra dag och hej då!
 
                                 Bebisen Alec för åtta år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0