Kallt igen

God morgon i kallvädret. Nog är det skillnad på värmen  nu och förra veckan. Som vanligt alltså. Mulet är det också, men skulle väl klarna upp på eftermiddagen. Nu till gårdagen.
 
Var klockan 11 på VC och Jörgen. Först blev det lite prat om mina fötter och sen provtagning. Sen till en sköterska för att tillsammans med henne och Jörgen kolla på mina tjusiga fötter. Nu blir det en annan sorts omläggning så jag måste tillbaka till VC på fredag för omläggning igen. Det kommer att kosta pengar detta. Om jag nu visste att det hjälpte skulle jag avstå från maten, för att bekosta resor och vårdavgift. Vi får se hur det blir med det.
 
När jag var på VC ringde polisen och undrade om jag kom ihåg nåt annat från rånnatten. Tyvärr inte. Fick veta att rånoffret hade besökt sin son och blivit rånad i hissen på hemvägen. Tycker det är konstigt att denna son aldrig upptäckt händelsen. Han kanske lider av samma saknad av nyfikenhet som jag. Sen kan jag tycka att jag skulle vara mer nyfiken av mig och kolla vad mina grannar har för sig.
 
Såg första avsnittet av en miniserie. "Krigets unga hjärtan" som speglar kriget i tyskarnas värld. Fortsätter se denna serie nästa tisdag. Ikväll kan man väl säga att det är helgdagsafton för i morgon är det röd dag. Sveriges nationaldag den 6 juni. Då ska man väl ut och vifta med flaggan. Not!
 
Mina önskemöbler. Bara spara, men nu sätter sjukvården käppar i sparhjulet. Suck!
 
Hej då för idag!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0