Värmen fortsätter

 
 
Har haft ännu en solig och varm dag. Jag och Alec har tillbringat det mesta av dagen utomhus. T o m ätit lunch ute. Visserligen blev det bara grillkorv med bröd men ändå. Alec har klättrat på piskställnigen och vi har lekt Ett skepp kommer lastat. Bra för mig med såna lekar som jag kan leka sittande. Och bra för Alec att träna på bokstäver.
 
Till middag gjorde jag stekt lax, potatis, rårivna morötter och reumaoladsås. Jätte gott! Isabel kom hit efter jobbet och åt med oss. Hon fick också en matlåda till i morgon. Nu har dom farit hem för att mysa. Jag har satt på TV och ska kolla lite i min ensamhet.
 
Igår kväll ringde jag min bästa vän Vivi som ligger på regionssjukhuset i Örebro. Hade tänkt pigga upp henne med mitt samtal. Men jag blev bara ledsen då jag fick veta hur dålig hon är. Jag önskar att jag kunde vara där och stötta henne nu. Men livet är så annorlunda nu när man är på åldershöst.
 
Tröstar mig i kväll med jordgubbar och glass. Skulle helst inget äta alls men nu gör jag det i alla fall. Jordgubbar i massor.
 
 
 
Så det så! Hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0