Solsken

Mitten på veckan och snart kommer matvarorna för veckan. Det blir mycket korv pga att Alec ska vara här. Korv älskar han och jag har beställt bratwurst, grillkorv och lättkorv. Men han är ganska förtjust i tunnpannkakor också. Och är man hos mormor får man äta det man vill. Så har det alltid varit. Nyttigmat får man äta hemma hos mamma.
 
Solen fortsätter skina och det är inte lika mycket blåst idag. Ska väl sola en stund på eftermiddagen. Ska också göra rotmos. Blev konstigt sugen på det. På TV igår såg jag Per M laga strömming så nästa vecka kan det bli så att jag beställer strömming för att prova hans recept. Han gjorde också klappgröt och det var år och dag sen jag åt det. Mamma brukade göra det då vi hade färska bär, typ vinbär eller blåbär. Smaskigt!
 
Snart ska jag se Bates Motel på play. Orkade inte vara vaken igår kväll då etta visade det. Då är det skönt med play. Önskar er en fin dag så hörs vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0