Shopping idag

Startade dagen med lingongrova och cognacsmedvurst och gurka tillsammans med kaffe. Ska snart dra iväg mot Storheden och Ica Maxi för lite shopping. Använder färdtjänst förstås. Måste vara tidig för Matte kommer på eftermiddagen. Visserligen har han egen nyckel men tycker det är fel att inte välkomna han. När nu nån kommer hit ska jag väl vara glad för det. Sen är det viktigt att han får mat på bestämd tid. Till middag gör jag kycklinggryta som innerhåller kyckling, chamlinjoner, skalade tomater, schalottenlök, grädde och vi brukar äta det tillsammans med pommes frites och grönsallad. Jag brukar utesluta pommes.
 
Naturligtvis ska det halka ned lite jordgubbar också. Och på TV programmet Doctors såg jag att mörk choklad, nötter och popcorn kan man äta i små mängder som godis. Jag gillar mörk choklad, har alltid gjort.
 
Igår såg jag Lewis och undrar om det var sista avsnittet som visas. Det kändes som det. Synd i så fall. Det hemska i mitt liv just nu är - att jag inte har börjat med städningen ännu. Ska jag skämmas? Och nu när Matte kommer kan jag inte göra det.
 
Vad ska det bli för väder idag då? Varför undra? Jag kan ju inte ändra på nåt vad gäller väder. Just nu önskar jag er alla en fin dag med mycket värme inombords. Det får uppväga den yttre värmen som solen inte kan prestera just nu. Hej då!
 
 
Lewis och Hathaway
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0