Vill inte vara hemlös i denna kyla

Lite kallare idag men solen ska lysa upp vår himmel. En ruskig olycka i Skåne igår med en massa bilar inblandade. Och en kvinnlig städare stal ett tåg och körde in i ett flerfamiljshus i Nacka. Ja världen är ur tiden. I Älvsbyn har man hittat en Jesusbild i en träskiva. Det är en kvist i skivan som ser ut som Jesus ansikte. Hm!
 
Hemma hos mig är allt som vanligt. För det mesta tråkigt och innehållslöst. Men jag ska inte klaga. Det finns de som har det värre. Tänk er alla hemlösa i denna kyla. Stackare! Säkert har dom det värre med sina förfrusna tår, än jag med mina. Och jag slipper ju leta efter nånstans att sova kommande natt. Bara att vara glad för min tråkighet. Sluta att klaga!!!!!!!
 
Morgonprogrammet på P4 är nu slut och då börjar "Förmiddag". Då brukar jag slå av radion och sätta på TV. Men nu har jag ingen stickning så jag sitter här ännu en stund tills Emmerdale börjar.
 
TV ikväll bjuder på Sveriges kockar och Uppdrag granskning bl a.  Få se vad jag hittar på. En hamburgare med sallad blir det till lunch. Middagsmaten vet jag inte än. Kanske fisk med en sallad. Har laxfilé i frysen. Om Matte kommer nån dag ska vi koka palt. Jag längtar efter det.
 
Ha en bra dag alla och hej då!        
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0