Last night of the promes

 
-14 grader och varning för sol idag. Haha! Frukost intagen som bestod av kaffe, två små vörtbröd, den ena med leverpastej och gurka och den andra med cheddarost. Ring så spelar vi är på radion och slutsiffra 13, men jag ringer inte. Ska snart in i duschen för att sen sätta mig vid dumburken och se skidor och sen hockey. Småkronorna spelar VM- final mor USA. Håller tummarna för att dom vinner över skitlandets juniorer.
 
Ikväll är det Last night of the proms på tvåan. Jag brukar se det varje år och gör det i år också. När ungarna bodde hemma såg jag det tillsammans med Jocke. Vi började se det när han var nio och vi sa att vi skulle fara till Albert Hall nån gång och se det live, så att säga. Men det blir nog aldrig. I alla fall inte för mig.
 
                     
 
Nu har hongkong-influensan kommit till Piteå. Nu kan man glädja sig åt att man sitter här ensam och slipper bli smittad. Appropå att smitta, passerade jag korvmojen på Ica Maxi när jag var där sist. Tjejen som jobbade där hade plasthandskar på sig, och det var ju bra men, hon var endera och flyttade på korvarna ena minuten och sen i kassaapparaten med dessa handskar. Alla vet ju hur mycket smitta det finns på pengar. Det enda hon skyddade var sig själv. Där ska jag nog inte köpa korv. Bläh!
 
Jag hinner nog lösa melodikrysset innan duschen. Hoppas ni får en bra dag. Det ska jag ha och hej då!
PS nästan inget ont idag i mina tår. Gud ske pris för Idomin DS
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0