Längtar så

-1 grad idag och mulet. Varning för snö. Jag tycker vi har nog mycket snö. På fredag går vi in i februari månad och då vill jag att snön ska börja tina bort. Har varit vaken från 2.50 då mina tår gjorde sig påminda. Plågades kvar i sängen till 5.30 då jag gick upp och kokade nyponsoppa och ägg. Matte sover på min soffa och på en madrass  på golvet ligger Isabel och Alec. Snart ska jag väcka dom som fortfarande sover innan Åsa kommer hit för sista omläggningen. Fr o m i morgon får jag klara mig själv.
 
Såg om Sveriges riviera på TV igår. Det är Pite havsbad. Tror inte jag vill dit. Det är många år sen jag var där och då var det tillsammans med min svägerska. Vi blev inte insläppta på restaurangen för att vi hade jeans på oss. Då gick vi till bilen och tog av oss jeansen. Hade långa T-shirt på oss och då blev vi insläppta. Så kontentan av det hela var att man fick visa trosorna men inte jeansen. Detta var i slutet på 70-talet och efter det har jag inte varit dit. Nu verkar det som om dom släpper in vad som helst. Bra så!
 
Gjorde palt igår och så gott det var. Idag ska jag göra fisk i ugn med svampfyllning och grönpepparsås. Det är Matte som vill ha det. Så då blir det så. Annars blir det väl inte så mycket att göra idag. Ska snart i duschen så jag är ren och fin då Åsa kommer. Ha en bra dag och hej då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0