Inte är det kallt heller

Inatt har bandaget ramlat av i mina nattliga övningar. Då menar jag det yttre samt bandaget om stortån. Bandaget om fyrtån sitter kvar. Lika bra att det ramlar av det också före dusch. Men så händer nog inte. Det är omläggning i dag. Tänk den dag då jag inte behöver skriva det.
 
Emmerdale kan man se idag också efter juluppehåll. Minns inte vad som hände sist jag såg det. Spännande blir det eller inte. Skulle behöva städa lite men ids inte. Tror jag i alla fall. Kunde jag få på mig skor skulle jag gå med sopor som håller på att bli för mycket i mitt hem.
 
Ute nu är det -11 grader och just ingen nederbörd. Ska enligt SMHI bli varmare mot kvällen. Kan inte tycka att det är kallt i alla fall. Tio, elva grader är ju mest som blida när man hunnit in i januari. Människan är ju ett vanedjur.
 
Igår blev Myhrer tvåa i slalom. I Tour de ski kom Hellner femma och Kalla sjua. I skidskytte tror jag Lindström kom tolva. Det är väl så de svenska tar sig på stjärnhimlen. Inte är det så tokigt för vårt lilla land. Och då menar jag litet då det gäller befolkningen. Man får vara nöjd.
 
Vad ska jag äta idag då? Har vitkål, potatis och korv som jag kan värma till lunch. Till middag tror jag att jag lagar till en bit lax med sallad. Jag äter det vid TV så jag får lite sällskap. Ibland kan jag ha en bok som sällskap men idag blir det TV.
 
                                                                        
Nu är klockan nio och det är tid att stiga in i duschen och sätta sig där en stund i varmvattnet. En bra dag önskas er. Hej då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0