En underbar vinterdag

Frukost intagen och melodikryss löst. Nu väntar duschen innan jag sätter på TV och vinterstudion. Ute skiner solen och det är -7 grader. Verkar bli en härlig dag för dom som kan vara ute. För mig är det inte så då inga skor passar mer än foppatofflorna. Tycker dom är för kalla för utomhusvistelse. Ja det kan inte hjälpas att jag får vara inne.
 
Skulle kanske passa på att städa lite. Undrar om jag kan haka ner stjärnan från fönstret och ta bort ljusstaken och dom röda blommorna, som jag har i köket. Ska också sätta på den nya duken på matbordet. Den som Lena Linderholm har designat.
 
En bild på duktyget. Riktigt färgglatt kan man säga. Tyget heter vallmo.
 
Igår bytte jag i sängen så där behöver jag bara damma och vaska. Får skaka av mattan lite Har två stora kassar med leksaker i under skrvbordet. Tror jag sätter ut dom i förrådet. Det är ju ingen som leker med dom längre.
 
Till lunch idag äter jag kalvsylta. Ikväll blir det nåt på TV förstås. Vet inte ännu. Kanske stjärnorna på slottet.
 
Ha en bra dag mina vänner och hej då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0