Bandage på rymmen

Tidig morgon för mig på grund att bandaget på stortån är på flykt. Får ringa Åsa och hoppas att hon jobbar idag. Men det blir efter åtta. Kaffet var riktigt gott nu på morgonen. Rostade bröd som jag bredde med smör, cheddar och apelsinmarmelad.
 
Sen blir det lite spel innan TV sätts på. Ska ju till Ica Maxi idag om jag nu får hjälp med bandaget. -15 grader är det idag men i morgon ska det bli bara ett par grader kallt. Ser fram emot det för jag ska tvätta då och  måste också iväg med sopor. Men allt hänger ju på bandaget. Jobbigt att vara beroende av andra.
 
Janne Josefson tror inte att det finns fattiga barn i Sverige. Lyckost han som lever i en drömvärld. Att vara fattig är väl ingenting man skryter om. Jag som varit ensamstående med barn vet hur det är. Visserligen hade vi mat på bordet och kläder som behövdes. Men sen var det stopp på lyxen. Semester? En gång for vi till Lycksele och var där i fyra dagar i ett rum på campingen. Och en gång var vi på Notudden i Jokkmokk i tre dagar. Annars var det så att storasyster kom och hämtade småbröderna så dom fick vara hos henne på sommarlovet. Men tro inte att det var en lyx. En gång fick pojkarna cyklar som sen blev stulna. Kanske av nån som var fattigare. Man bad aldrig nån om hjälp utanför familjen. Och till soc gick man inte. Man kunde ju få stämpeln som oduglig förälder. Och barnen var det bästa man hade. Och jag tror att det är sämre för ensamstående med barn nu för tiden. Tiderna är ju sämre nu än då. Svårt att få pengarna att räcka till för allt som behövs.
 
Ikväll blir det väl att se "På spåret" tror jag. Hur det blir med mat idag vet jag inte. Nåt enklare när jag nu blir på shoppingtur. I frysen har jag bruna bönor, pytt , sparrissoppa samt gulasch som bara är att värma. Blir en senare fråga. Kanske en korv på Maxi.
 
Ha nu en bra dag mina vänner. Hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0