Varmgrader på Hagelvägen

Idag fyra varmgrader. Ska halka iväg till tvättstugan klockan ett. Alec var här igår medan Isabel jobbade. Han var riktigt förkyld den stackaren.Det kan inte vara roligt. Själv känns jag bättre nu idag. Hoppas inte jag blir förkyld. Har inte tid att ligga på lungan nu.
 
Lyssnar på radion och hör att tjejvasan ska åkas nu idag. Och 12.45 blir det skidor från VM. Börjar med tjejernas skiathlon. Sen blir det killarnas tur. Blir till att se detta samtidigt som jag stickar färdigt Therese´s sockor. Får varva det med tvättstugan.
 
Och ikväll ser jag Mr Selfridge på ettan. Visste ni att detta varuhus fortfarande finns i London och jag tror att det finns i New York också. Har då funnits i alla fall.
 
Det här är är vitrinskåpet jag vill ha och bordet och stolarna. Piggar upp min matplats kan jag säga. Bara att spara nu. Slut med att köpa garn och böcker på ett tag. Kanske dra ner på matkontot också. Nu ringde Isabel och sa att Johan inte svarar i telefon så då får Alec vara här, snorungen. Det är ju Johans vecka men man kan ju undra. Stackars barn. Tur att han har en mamma som bryr sig om honom. Och en mormor.
 
Ha nu en bra lördag mina vänner. Hej då!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0