Får ännu ett bud på tradera

 
I natt har jag fått sova ganska bra. Ute är det -10 enligt radion. Känner mig lite frusen så här på morgonen. Bara att klä på sig något varmt. Jag har ju en ganska kall lägenhet. Golvkallt är det. Om jag jämför med lägenheten jag bodde i Älvsbyn. Men där var det ju golvvärme. Varmt och skönt om än det var -30 grader ute. Fördelen med den här lägenheten är ju att den är trevligare.
 
Fick budet på det andra överkastet på tradera. Så jag satte in 211 kronor igår. Så nu väntar jag på två paket. Spännande är det. Kul med auktioner fast man kan ju inte köpa allt. Stora grejer måste man nog hämta. Men böcker och textiler går ju bra. Hade velat ha örngotten men tyckte dom blev för dyra. Likaså det första överkastet vars pris stegrades hela tiden. Inget för en fattig pensionär.
 
Funderar på vad jag ska äta idag. Blir att rota i frysen och kolla vad jag har där. Måste nog handla i veckan. Igår läste jag ut boken så idag börjar på en annan. Ingen deckare blir det utan en bok skriven av Anna Fredriksson som heter Sommarhuset.  Verkar vara bra. Sen blir det stickning som vanligt. Usch vilka enahanda dagar jag har. Fast det kan ju vara bra också.
 
Ser Molanders ikväll. Jag tror att fru Molander kommer att få ihop det med den nya läkarkandidaten. Vi får se hur det blir. Nu blir det stickning och sen TV. Ha det bra och hej då!
 
                                         
 
                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0