Än är det vinter

Lite kyligare idag på morgonen. Cirka 10 minus nu och ser att solen ska förgylla dagen. Underbart känns det. Inatt sov jag till 4.30 då värken började. Var upp och tog två panodil och la mig och kurade lite. Fick inte sova nåt mer men det tar jag igen på eftermiddagen. Har ätit en liten macka mjukkaka med kokt skinka. Men tyckte inte det var så gott. Däremot smakade kaffet mumma.
 
Såg Maestro igår på ettan. Till semifinal gick de kvinnliga deltagarna och männen blev utslagna. Måste väl glädja feministerna. Då kanske man slipper läsa om hur orättvist livet är. I alla fall kan jag känna hur mycket jag älskar klassisk musik. Tänk er att den musik som skrevs för ibland flera hundra år sen, kan vi lyssna på och känna kärlek till idag. Nu är det så att jag inte älskar alla musikstycken. Men många kan få mina känslor att svalla. Ibland blir mina ögon tårfyllda till musiken.
 
När jag stickade igår kväll såg jag att jag stickat fel. Det blir till att repa upp och börja om. Tur att jag inte hade stickat så mycket innan jag upptäckte det. Så blir det ibland då man ser på TV samtidigt som man stickar.
 
Ikväll ser jag väl Efterlyst och kanske Chicago fire på TV. Annars blir väl dagen som vanligt för mig i min ensamhet. Lugn och skön och längtande efter våren. Ha det bra ni kära vänner! Hej då!
 
                                          
                                            
                      
 
                                               
 
      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0