Tredjedag jul

 
Ja då var julen över före detta år och nyår väntar. När vi åkte från Tväråsel på julaftons kväll var det världens snöoväder så man fick vara glad att man kom hem..På juldagen var det snor halt på vägarna men igår var det mindre halt men ändå halt. Idag en minusgrad. Vilken konstig vinter vi har haft hit intills.
 
Sitter här med en kopp kaffe och en vörtlimpa med skinka på. Mol allena är jag och strumppådragaren har varit här. Sen får man se om syster kommer och lägger om mina tår. Tveksam om  det. Igår fick SAIK däng i hockey. Inte bra med för mycket julmat kanske. Håller dom på att bli bekväma kanske?
 
Undrar vad man ska göra idag mer än se på TV. Har då kommit på hur skönt man kan sova i fåtöljen. Utan att få ont nånstans. Tack mina barn för den julklappen. Till middag äter jag julkorv, potatis och legymsallad. Smaskens! Hoppas ni har det bra! Hörs i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0