Tomten kommer

Ni har väl röstat på Jerringpriset gott folk? Jag var in och röstade nyss. På vad får ni inte veta. Men det var en man. En fantastisk fotbollsspelare tycker jag. Hihi! Nu får vi se hur det går.
 
Blev väckt klockan sju av tomten. En kille med tomteluva på sig kom med ett paket. Ett jättepaket som nu står i hallen och väntar på att bli öppnat. Matte får hjälpa mig. Eller Skruv-Isa. Hon är ju bra på att skruva, om det är nåt sånt i paketet.
 
Maria var här och städade på morgonen. Så nu har jag julstädat så att säga. Dricker kaffe och försöker få i mig en macka. Svårt med det. Var är lusten att äta? Kanske kommer med julmaten. Om jag nu ids fara ooch handla i morgon.
 
Ute snöar det. -4 grader sa dom på radion. Hinner nog bli kallt innan jul. Julhelgen brukar vara smällkall. Under 20 grader. Brrr! Visst ska det vända i helgen och bli ljusare dagar. Tror det. Längtar efter sol och värme. Ha det bra idag. Hej då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0