Fjärde advent

Hann inte blogga igår. Nästan hela dagen gick åt till handling. Och pengar gick det, 2500.- för att vara exakt. Vi var hela gänget som handlade. Matte. Isabel, Alec och undertecknad. Matte och Isabel plockade undan från kassarna. Jag köpte palt som jag värmde upp till middag. Jättegod palt för att vara färdig redan. Sen umgicks vi bara. Somnade som en stock när jag la mig.
 
Sitter nu med min kaffekopp och väntar på Alec som ska vara här några timmar medan Isabel är på jobbet. Gör skinkan och rebensspjällen så är det klart. Mitt kylskåp är smäckfullt. Man får hålla tungan rätt, när man öppnar dörren. Annars kommer hela skiten ut.
 
Ungefär samma väder idag som igår. Igår var det mörkaste dagen på året så nu vänder det mot ljusare tider. Bra med det. Matte far hem efter sitt skift och så blir han julledig. Jag ska också vara ledig. Har satt igång en tvättmaskin så efter det är det jul.
 
Vinterstudion blir det idag en stund med sprintstafetten. Ser också reprisen av De fattiga och de rika. Nu kom Alec och vill sitta vid datorn. Bäst att lämna den, Ha en bra dag. Hej då!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0