Sol ute och sol inne

Tisdagen har börjat med dis men nu ser jag att solen tittar fram. Det blev en ganska fin dag igår. Varm och skön fast lite blåst på Storheden. Var ju först hos Ashley för omläggning och sen bar det iväg till Ica Maxi efter mellanlandning på Smedjan. Det är ju så ibland att man får dela bil med nån. På hemvägen fick jag fara förbi Bergnäset. Så det blev en sightseeing tur igår. Köpte lite bröd och frukt.
 
När jag kom hem värmde jag lite ärtsoppa och sen vila. På kvällen kom Isabel och satte på mitt strumpbandage som redan lossnat på höger fot. Tur hon finns som assisterande sköterska. Såg sen programmet om folkrace. Fick lite nostalgikänslor då jag såg detta. Tänkte tillbaka på sena åttiotalet då vi tillbringade nästan varje helg på nån bana. Hela familjen var där. Härliga tider. Såg också Hunted innan sänggåendet.
 
Har varit in på tradera en sväng för att kolla vad som finns av intresse. Kan inte säga att jag blev impad. Jag ringde min vän i Örebro igår för att kolla hur hon mådde. Blev ett skönt samtal men önskar jag fick vara där i alla fall.
Nu ska jag invända solen och ringa Samhall och beställa lite grönsaker.  I dag 16.30 blir det första istränningen på Kraft Arena för SAIK. Kan känna att jag ville vara där. Inträdet är fritt så det passar min plånbok. Men!!!
 
Ha det bra nu mina vänner. Hej då!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0