En resandedag

Igår blev det ingen blogg för mig. Hann inte. For hemifrån vid tolvtiden. Äkte med Isabel när hon skulle till jobbet. Allt för att spara pengar. Vi var först och tog ut pengar och sen till VC där jag fick vänta. Dom har ju lunchstängt. Första VC man har varit till, som har stängt på lunchen. Det var en jättekö utanför dörren. Tur att jag har rullatorn som jag kan sitta på. Så länge den rullar. Börjar vara skraltig nu. Den har passerat tio år. Och jag har inte råd att köpa en ny. Den dagen rullatorn lägger av blir man sittandes inomhus för evighet.
 
Efter VC en bil till Kupan för att kolla om dom hade några bordslampor. Men det var dåligt med det. Var in på Willys och köpte lite bröd och korv. Sen väntan på färdtjänst. Har tänkt på att det mesta i mitt liv består av väntan. Många timmar man har suttit och väntat på att färdtjänsten ska dyka upp. Men när den väl kom så kom jag hem igen. Hade köpt en lasagne som jag värmde till dagens mat. Klockan var då över fem.
 
Sen såg jag Emmerdale på play. det har ju börjat om nu efter sommaruppehållet. På kvällen såg jag att Idol var igång igen. Med den obehaglige Alexander Bard. Tycker hans blick påminner om Hitlers. Såg inte detta utan var ettan trogen. Två nya serier startade. Halvbrodern och Top of the lake. Verkar lovande. Sen blev det bädden. Tillsammans med "Det kommer aldrig va över för mig". Underbar låt.
 
Idag vet jag inte vad som händer. Ska ringa Samhall om veckans handling. Har en del att fråga om vad det gäller rabatter och kortpris. Det funkar inte alltid. Hoppas ni får en fin dag. Ciao!
 
Snart är det säsong för dessa frukter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0