SM Guld

Så var det klart! SAIK tog SM guldet i hockey. Underbart efter 35 års väntan. Minns förra gången, 1978. Vi bodde då i Moskosel och var starka anhängare till SAIK. Men nu ska vi väl inte behöva vänta så länge till nästa gång.
 
Mina tår värker som fan. Vad ska jag göra? Jag skulle vilja sova en natt men det är stört omöjligt. Tramadol heter dom starkare värktabletterna, men dom är inte till nån hjälp. Är kanske bara sockerpiller. Jag orkar inte lämna huset. Är som en zombie. Undrar vad jag gjort för illa som ska plågas så här.
 
På radion spelar dom "Bette Davis eyes". Jag hade den skivan för länge sen. Det var när det var LP skivor. Hon som sjunger heter  Kim Carnes. Jättebra låt.
 
Så var det då fredag igen. Veckorna bara rusar iväg. Igår regnade det men nu skiner solen. På min uteplats är det mycket snö ännu. Jag skulle vilja börja snygga till där ute, men får vänta med det. En sopmaskin körde dom med igår flera gånger här utanför. Bra att ta bort allt detta grus.
 
Sist när Pernilla var här lämnade hon garn, flera nystan. Jag har börjat sticka sockor av det. Bara för att ha nåt att göra. Börjat med blått garn. Ganska tunnt garn men det blir snyggt.
 
Isabel och jag bestämde igår att vi ska äta tacos i morgon efter hennes jobb. Jag har köttfärs i frysen men behöver lite annat till tacos. Bl a kryddor och bröd. Kanske Isabel kan handla det innan hon far till jobbet. Annars händer väl inget för mig mer än det gammal vanliga.
 
Hoppas att ni får en bra dag. Hej då!
 
                                        
  Väntar på att det ska hända nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0