Min mage säger snart stopp

Ska börja med att rätta mig från gårdagens skrift.Det var inte höstdagjämning igår. Det är idag. Hade för mig att det brukar vara den tjugoförsta september, men så fel jag hade.
 
Igår efter att Åsa från VC varit och lagt om tårna satte det igång och sprängvärka. Det höll på i ca tre timmar. Varför? Måste höra med henne på måndag, om det ska vara så. Just nu är det lugnt på den fronten. Men jag tycker att min mage börjar känna av alla piller. Och det kan man förstå att det inte ska vara så nyttigt med alla tabletter jag proppar i mig. Kanske skulle det vara bättre med suppar, som man ger barn.
 
"Ring så spelar vi" är igång i radion och snart blir det melodikrysset. Efter detta blir det dusch och sen lunch. Kanske en omelett med ost och tomat. Jag ska också sticka en stund. Gör det medan det är ljust. När det nu är så mycket svart garn, är det svårt att se hur maskorna ser ut, om det är för mörkt inne. Beror på att jag ser sämre nu för tiden.
 
I PT läste jag om en kristen irakisk familj som har bott i Älvsbyn i fem år ska utvisas. Man kan tänka sig vad som väntar dom när dom landar i Irak. Jag kan inte förstå vad det är för människor som jobbar på imigrationsverket. På TV såg jag också att en liten flicka ska utvisas. Hennes föräldrar är försvunna och flickan har bott två år i ett familjehem. Hon utvisas ensam till Frankrike. Hur ska hon kunna klara sig. Hon är bara några år gammal. Jag skäms å mina landsmän som är så ogina med att dela med sig av vårt land. Vi kan ju inte skylla på överbefolkning. Om nu myndigheterna sket i att festa för miljontals kronor kunde vi ju ha råd att bjuda in fler flyktingar hit.
 
I Luleå finns det en grabb som heter Joel som har pantat burkar och flaskor för 19000 kronor på ett år. Han har hittat panten inne i stan under året. Fantastiskt måste jag säga men samtidigt förstå att Luleborna är ett skräpigt folk.
 
Slut på bloggen för idag. Ha en fin dag och hej då! 
 
    Mums med omelett!                                     
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0