Målkalas

Och snart har hela dagen gått. Det har också hänt mycket för mig idag. Uppe med tuppen för att vara färdig före nio då Isabel, Alec och jag skulle fara till Coop Arena och se Oscar och SAIK spela hockey mot Luleå. Roligt att se pojkarna spela. Redan efter 10 sekunder gjorde SAIK mål och sen var det bara att räkna in det ena målet efter det andra. SAIK vann med 9-4. På eftermiddagen skulle SAIK spela mot Björklöven. Där blev det också vinst med 4-1. Oscar gjorde två mål. I kväll spelar SAIK mot Luleå i elitserien på Coop Arena. Skulle ha varit där egentligen, men det får räcka med hockey för idag. Träffade Jocke där på arenan och även Daniel, Oscars morfar.
 
Efter hockeyn köpte vi mat på Korv-Gubbens och åt där i bilen. Sen lite handling på Kvantum och hämtning av ett paket på kiosken Björkskatan. Det var mina burkar samt spegeln som kommit. När vi kom hem vilade Isabel på soffan och jag gick ut med Alec så han kunde visa de konster han hade lärt sig med skateboarden. Han hoppade och stog i så man trodde att han skulle bryta benen. Men så blev det inte, tack och lov.
 
Nu ska jag vila en stund. Jag kan meddela att vädret har varit underbart soligt och varmt idag. Hörde på radion i morse att det hade snöat i Luleå. Har jag då inte märkt av. Kan det vara för att Lule är ganska stort (hm), enligt en del Lulebor är det så.
 
                       Ha nu en skön lördagskväll! Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0