En söndag med panodil

Tyvärr blev det förlust för SAIK igår med 3-2. Man kan säga till lulefansens glädje. Jag kan kalla det skadeglädje, för det finns väl inget mer glädjande än att slå Skellefte för dom. Men då kan jag säga att dom fick hjälp av en dalmas, för han som gjorde det avslutande målet kommer från Mora. Skit detsamma dom ska inte tro att bara för att dom slog SAIK ,så blir dom svenska mästare. I alla fall kan dom inte ta bort glädjen jag känner för dom unga pojkarna i SAIK. Dom visar fina takter.
 
Har inte så bra i tårna ännu. Sov till fem i morse och då började dunkandet igen. Försöker tänka bort det men jag har svårt för det nu. Har förgäves letat i byrån efter min duschstrumpa, så jag kan ta en dusch. Den är borta. Får be Isabel komma och leta. Är ju längesedan jag använde den.
 
Solen blickar blygt ner på mig idag. Ska det bli en lika fin dag som igår. Hoppas det! Jag har börjat på den nya boken av Andrew Taylor "Den amerikanska pojken". Handlingen utspelar sig i Rosington, London på 1800-talet. Taylors böcker som jag hitintills läst, utspelar sig alla i Rosington och dess närhet. I denna bok får jag för mig nu, att den amerikanske pojken ska vara Edgar Allan Poe. Han skrev ju också psykologiska thrillers för länge sedan. Ska bli roligt att se om denna bok är lika bra som dom andra jag läst.
 
Få se vad jag äter idag. Dom antibiotiska tabletterna jag äter nu ska man inte ta tillsammans med mat. Utan dom tar man en timme före eller efter maten. Krångligt för mig som skulle vilja ta dom till maten. Men det är bara att böja sig för vetenskapen. Men följden blir att jag hoppar över maten.
 
Hör på radion Mannheimer & Tenby nu. Bra musik dom spelar.  Ikväll ska jag försöka stå ut med kanal 4 på TV och se nya Beckfilmen. Tror inte att jag sett den förut.
 
Nu ska jag ta några panodil och hoppas jag känner mindre smärta sen efter det. Fortsätter sen sticka en stund. Igår upptäckte jag att jag hade stickat fel, så det blev att repa upp ett långt stycke. Tur att jag inte stickar på ackord. Ha det i alla fall en bra söndag och hej då!
                                 
                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0