Hej och hå

God morgon till er. Just nu är det -4 grader här på Hagelvägen. Tvättdag för mig klockan 10. Igår hann jag inte skriva nåt. Först var det omläggning och vaccinationen mot influensan. Lunch med Matte och sen en tur till Ica Maxi. Matte skjutsade mig och var mig till god hjälp. Hemkommen var det middag och sen for Matte på jobbet. Jag hade en stor disk att ta vara på. Sen blev det vila en stund innan TV-tittandet satte igång. 
 
Såg om barnen som blev födda med vissa skavanker pga medicin som den blivande mamman tagit, när hon väntade sitt barn. Det var femtio år sen. Sen såg jag bakningstävlingen där dom som deltar inte verkar ha ett hum om bakning. Hur kan man anmäla sig till en sån tävling om man inte vet vad en drömtårta är, t ex. Bara som ett exempel från programmet. Sen blev det sängen och jag somnade som en pluggad säl.
 
Men nu är jag fit for fight igen. Ska snart plocka ihop min tvätt. Fredag igen, inte klokt vad veckorna bara  rusar fram. Gör färdigt Alecs sockor på förmiddagen och börjar sen med ännu en hundtröja. Skulle önska att jag hade en bild på tröjorna (på hundarna) så jag kunde se ur dom passade.
 
Skulle behöva gå med sopor idag men bandaget är så stort att skorna inte passar så bra. Eller det är vänster sko som inte passar. Så det blir inga långa promenader. Får vara glad om jag tar mig till tvättstugan fram och tillbaka.
 
Ikväll blir det väl TV med en kartong jordgubbar. Önskar er en bra dag. Hej då!
 
                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0