Blötsnö

En ny morgon och i natt har ett tunt snötäcke lagt sig på marken. Tempen visar på plusgrader, närmare bestämt fyra. Jag har ätit en rågmacka med prickig korv och gurka på. Och naturligtvis en mugg kaffe. Pga att jag köpt kokmalet kaffe, så har jag bryggt det sista av kaffepaketet. Nu blir det Arvid Nordqvists bryggmalda kaffe ett tag. Matte köpte detta dyra kaffe till mig. Får då se om det är godare.
 
Min goda vän Vivi från Örebro ringde igår kväll. Det är alltid så kul att prata med henne. Skulle önska att hon bodde nästgårds som hon gjorde när jag bodde i Örebro. Vi har haft mycket roligt ihop. Men nu är det som det är. När jag blir rik ska jag flytta närmare. Flytta hem!
 
Oscar for med tåg till Göteborg igår. Skolorna har lov och han ska bo hos en kompis och spela hockey. Det är ju hans liv det.
 
Ikväll blir det väl TV som vanligt. Vet inte vad jag ska se. Kanske jag har blivit så kräsen vad det gäller program. Vet att ett program är nåt om pensionärer (på ettan) och ett om fruar (trean). Kan det vara nåt. Återstår att se. Hundtröjan börjar bli färdig. Tror jag ska göra en till sen. Nu ska jag göra nåt nyttigare. Ha en bra dag. Hej då!
 
                                   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0