Än finns det chans för Sverige

Igår kom den första snön. Började som regnblandat men till slut la sig skiten på backen som snö. Och fortfarande ligger den kvar. Ute 2 grader så det kanske tinar bort. Får se om jag ids fara till affären en sväng idag. Är väldigt slemmig i mina luftrör.
 
Tyskland och Sverige möttes i en fotbollsmatch i Berlin igår. Hur less jag blev när Sverige släppte in fyra mål bara så där. Men då hände nåt och Sverige kvitterade det ena målet efter det andra. Och när sluttiden var inne så stod det 4-4. Helt underbart! Det gäller en plats i Brasiliens fotbolls VM.
 
Jag har ju en önskelista vad jag önskar mig. Bland annat ett vitrinskåp där jag kan ha tallrikar och glas, som gör det lätt för mig att duka bordet. Och lika lätt att duka av om jag har en tevagn. Naturligtvis skulle jag också vilja ha en soffa och fåtölj. Såg ett vitrinskåp på blocket för 300. Måste höra med Samhall om dom kör hem grejer till en billig penning. Sen önskar jag mig en tvättmaskin också. Ja jag har många önskningar. Men helst av allt önskar jag att mina tår ska hela.
 
Jag var tvungen att ringa Isabel igår och be henne lossa lite på bandaget. Så skönt det blev när det inte skar in i skinnet vid ankeln. Om jag säger där foten börjar. Ja ni vet. Kanske därför att jag sov till 7.30 i morse.
 
Ingen hockey förrän i morgon. Snart ska jag göra frukost och sen en dusch. Undrar hur det är neröver landet vad det gäller snön. Önskar er en fin dag utan snö och snuva. Hej då!
 
                                  Lagkapten Zlatan
 
                             
                       
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Här hos mig i Hälsingland så kom det lite snöblandat regn på måndagmorgon, men ingenting som lade sig på marken. Sonen, som just nu jobbar i Sundsvall skickade ett sms att där snöade rätt mycket. Ja det är väl bara att gilla läget, tända lite ljus och ta det med ro, men som norrbottning så vill jag hellre ha snö och kallt än en blåsig och regnig vinter - finns inget värre. Ha det bra !

2012-10-17 @ 17:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0