Tunga rätt i mun

Ishalka idag. I Piteå har dom ställt in busstrafiken nu på morgonen. Då är det halt kan jag säga. En liten frukost bestående av två smörgåsrån med kaffe. SAIK vann över Modo igår. Bra så! Skuggar nu HV på andra plats i tabellen.
 
Skulle behöva handla lite men måste till tvättstugan och efter fyra vet jag inte om jag orkar fara nånstans. Kanske Jocke med familj dyker upp i helgen och då vill jag ju ha nåt att bjuda på. Tog fram högrev från frysen på morgonen. Blir en gryta eller kalops som jag får laga till i morgon.
 
Såg bakprogrammet på sjuan igår kväll. Det var semifinal och nu återstår final nästa torsdag. Med tre deltagare kvar, bl a en man från Uppsala, Ronni. Jag kan inte förstå att han är kvar. Sämst är han. Han misslyckas alltid med sina bakverk. Han har så stora planer vad han ska göra och sen blir det bara pannkaka av allt. Han ska visst vara landskapsarkitekt. Tycker han kan återgå till sina planer vad gäller landskapen och låta dom bakkunniga ta hand om degarna.
 
Har sovit ganska bra i natt. Skönt för jag var ganska trött. Får se vad dagen har att bjuda på. Mer än tvätt. Gäller att hålla tungan rätt i mun när jag går till tvättstugan. Så att jag inte faller.
 
Hoppas ni får en bra dag. Hej då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0