Kungsängsliljan

Börjar med lite sport idag. AIK vs Napoli 1-2 efter att Napoli fick en straff i slutminuterna. Sista fotbollsmatchen på Råsunda för nu ska rasket rivas. Sista gången jag var på Råsunda var nog för 40 år sen då Luleå kvalade mot allsvenskan och mötte Sandviken. Minns att Luleå vann. Själv bodde jag då i Åtvidaberg och var sambo med en Arvidsjaursbo. Nu över till hockey där SAIK förlorade mot Växjö efter förlängning. Fick i alla fall en poäng. Lulefansen är väl glada för att dom slog Rögle fastän det var på håret.
 
Ännu några plusgrader och dom varnar för att vi kan få se solen idag. Matte fick nog åka hem igår, men ska tillbaka idag för nåt dropp han måste få. Har jag tur kanske jag får se honom idag. I alla fall är han sjukskriven och ska få behandling till nyår i första hand. Men det går mot rätt håll i alla fall. Hoppas jag.
 
Läste om Kungsängsliljan i går. Har haft en sån i trä som jag fick av fastrarna när jag fyllde år nån gång. Nu är den som mycket annat på rymmen. Kungsängen ligger mellan Uppsala och Stockholm. Vet inte om liljan och orten har med varandra att göra.
                               I alla fall är det i mitt tycke en vacker blomma.
 
Tvättar idag mellan 10 och 13. Har inte mycket tvätt men vill ha bort den ändå. Ikväll börjar "På spåret" på ettan. Gillar det programmet. Nu blir det stickning fram till 10. Ha en bra dag och hej då!
 
                             
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0