Laddar upp för Elitloppet

Än så länge skiner solen, men den ska försvinna från Luleå på eftermiddagen. Men det gör inte mig nåt. Jag ska inte göra nåt utomhus idag. Men jag längtar att kunna sitta ute i solen. Men än är det för kallt.

Matte har gjort kaffe till frukosten. Han börjar inte jobba förrän fyra. Jag steker lax till lunch. Matte får potatismos och jag äter en sallad till fisken. Lax är ju en nyttig fisk så det kan man äta utan dåligt samvete.

Jag har så ont i fötterna. Mest i den högra. Igår var det en fasa att bara promenera fram och tillbaka till tvättstugan. Men det är bara att hålla ut. Får väl vara glad att jag kan gå. Vet ju hur det var för mamma. Hon började med att använda käpp, men till slut var hon tvungen att ge sig och sätta sig i en rullstol. Där fick hon sitta i femton år fram till sin död.

Snart drar det ihop sig till Elitloppet på Solvalla. Vad jag önskar att jag kunde vara där då. För länge sen fick jag följa med pappa dit, varje år. Det var som travets julafton. Jag tror dom började med elitloppet 1952. Och då var jag där. Då tror jag att det var en tysk häst som vann. Nu får jag nöja mig med TV-utsändningen. Men det är ju inte fy skam det heller. Uppladdningen börjar. Sista helgen i maj smäller det.

Min favoritvinnare av elitloppet är Ego Boy som vann 1973. En så stilig häst och bra på att trava. Kördes av Ingemar Olofsson. Nu är Ego Boy i hästhimlen, men många minns honom med glädje.

Ha det nu så bra mina vänner och försökt att få lite D vitamin via solen idag. Vi hörs så hej då!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0