Majblommor från Margareta

Roligt att vakna upp till en solig dag och lite varmt är det också. Ska ju vara sol hela dagen, och det är uppmuntrande.

Ska faktiskt ta en promenad till Coop idag. Måste köpa lite mjölk bland annat. Annars brukar jag handla på Ica (billigare där), men det finns bara Coop på Björkskatan. När jag menar att det är billigare på Ica menar jag inte små Icaaffärer, utan stora. Sen kan Coop stoltsera med att dom ger tillbaka 5% till kunderna. Men dessa procent har dom ju redan lagt på, och mer därtill. Jag har förr varit en trogen konsumkund, men jag har inte råd med detta längre.

Skrämmande med valet i Grekland igår. Nazistpartiet gick framåt. Tur att man inte ska åka dit och ha semester. Kan ju tänka mig dessa hetsiga greker, som nazister. Det hela beror ju på grekiska statens dåliga ekonomi. Folks missnöje med det hela. Ska nu nazistiska partiet ha nåt att säga till om, ska inte den svenska staten hjälpa till. Visst, det ska vara demokrati, men nån gräns ska det vara.

Isabel är förkyld och jag hoppas att det går över snart. Jag törs inte träffa henne med snuva. Kan inte bli sjuk igen.

Nu kom posten. Jag fick ett brev med majblommor från min goda vän i Dalarna. Tack snälla Margareta!

Matte tittade in igår kväll. Han sa att han ska sova här från tisdag till fredag. Blir ett litet avbrott i min vardag.
Idag får jag se Emmerdale igen. Det krockar inte med nån hockeymatch idag.

Nej nu ska jag göra annat än att sitta vid datorn. Ha det så bra mina vänner! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0